Maatregelen / richtlijnen corona SV Leunen per 18 november

Tijdens de persconferentie van vrijdag 12 november heeft het kabinet, vanwege de sterk oplopende besmettingscijfers en ziekenhuisopnames, nieuwe maatregelen afgekondigd. Helaas raken deze maatregelen ook de sportsector en dus ook ons als vereniging.

Het kabinet maakte bekend dat per 13 november 18.00 uur de volgende maatregelen van kracht zijn op ons sportcomplex:

• Publiek is niet toegestaan.
    Alleen mensen die functioneel aanwezig moeten zijn, kunnen toegang krijgen tot het sportcomplex. Denk hierbij aan trainers, coaches, teammanagers, scheidsrechters, strikt noodzakelijke rijouders, wedstrijdbegeleiders, commissiediensten en verenigingsfunctionarissen.

• In zā€™n algemeenheid roepen wij op om het aantal rijouders tot een minimum te beperken. Rijouders die jonge sporters vervoeren naar een wedstrijd van een uitspelend team zijn in dat geval functioneel aanwezig; zij hoeven in dat geval geen CTB (coronatoegangsbewijs) te tonen en mogen langs de lijn plaatsnemen en/of (na vertoon van CTB) ook in de sportkantine

• Het horecagedeelte in het verenigingsgebouw (sportkantine) mag tot 20.00 uur open zijn voor iedereen die op de vereniging aanwezig mag zijn. Er zal ook controle plaatsvinden op het bij hebben van het CTB.

• Iedereen van 13 jaar en ouder moet bij controle een geldig coronatoegangsbewijs (CTB) kunnen tonen voordat het vereniginggebouw wordt betreden.
    Uitzondering op deze regel vormen de mensen die vanwege het uitvoeren van hun functie (bv coach (uit en thuis), trainer, barbeheerder of andere vrijwilliger) op de vereniging aanwezig zijn. Zij zijn vrijgesteld van deze verplichting.

Let op: rijouders hebben geen functie in het clubhuis en tonen dus wel een CTB bewijs voordat ze het clubhuis kunnen betreden.

• Voor iedereen tot 13 jaar geldt de CTB-verplichting niet! Kinderen kunnen dus gewoon gebruik maken van alle faciliteiten, zonder CTB.

• Door de weeks is de sportkantine gesloten behoudens voor mensen die functioneel aanwezig moeten zijn.
  • In het horecagedeelte van het verenigingsgebouw zijn vaste zitplaatsen aangewezen.

• Wedstrijden en trainingen zijn ook na 20.00 uur toegestaan.

• Houd je ā€“ als je niet aan het voetballen bent ā€“ aan de geadviseerde 1,5 meter afstand (vanaf 13 jaar).
    Ook langs de lijn, in de dug-outs, in afstand tot de spelbegeleiders en trainers of tijdens een bespreking op het veld.
  • Iedereen mag sporten in de buitenlucht (trainen en wedstrijden spelen) zonder coronatoegangsbewijs (CTB).

• Per vereniging kan de uitvoering verschillen. Alle verenigingen doen hun best om de maatregelen goed in te vullen. Respecteer dat en volg de regels. Gebruik daarbij ook je gezond verstand en maatschappelijke verantwoordelijkheid.